Powered By Blogger

Khamis, 8 September 2011

Aktiviti bermula..

Lepas makan kami bersiap pula untuk ke class First Aid, di mana dalam class tersebut kita diajar dan didedahkan dengan perkara2 berkaitan dgn teknik2 atau skill pertolongan cemas. Tentang apa itu CPR, apa itu 'Order of Priority in an Emergency' which is DR ABC, R.I.C.E treatment and so on.


NOW U DON'T...LICINNN


NOW U SEE.....


Selesai membersihkan diri kami pun mula memasak untuk makan malam kami. 3 kumpulan telah dibentuk sepanjang perkhemahan ini bagi memudahkan serta melicinkan aktiviti, pembahagian tugas antara kumpulan memberikan kami peluang melakukan aktiviti secara bergilir-gilir, siap memasak kami semua makan masakan tadi didalam talam dimana acara ini jarang dilakukan hahaha...sebenarnya semua malas nak basuh pinggan ..



Selesai solat asar,kami mempersiapkan diri bagi menjalani aktiviti pertam iaitu 'water confident' dimana aktiviti ini dilakukan bagi menguji sejauh mana keberanian kita berada didalam air atau membiasakan diri berada didalam air bagi tujuan aktiviti kayak keesokan paginya. kami dilepaskan satu persatu atau seorang demi seorang ke dalam tasik chenderoh ni..tapi kami telah dilengkapi dengan PFD (Personal Floating Device) klu x mau tenggelam kami kat tasik tu. kami berada didalam tasik kira-kira 45 minit sebelum kami diarahkan kembali semula ke tepian.bagi saya ini adalah pengalaman pertama saya dan sedikit sebanyak menambahkan keberanian saya berada didalam air.sejurus tiba di tepian sedikit taklimat diberikan bagi mendapat respon daripada peserta-peserta lain tentang aktiviti yang telah dijalankan.

Tiada ulasan: